One year of yoga practice

by - 9:06


Jóga je krásna. Pocit voľnosti a menej stresu pocítite pri pravidelnom cvičení veľmi skoro.
Poznáte to? Obdobie kedy ani neviete čo sa s vami deje. Keď pozeráte na biele steny a myslite, že to je len obdobie. Tento pocit prichádza rýchlo, no ťažké je zbaviť sa ho.
Yoga is beautiful. A feeling of freedom and less stress can be felt during the regular exercise.
Do you know that? Period when you don't even know what's going on with you. When you look at the white walls and think it's only a period. This feeling comes quickly, but it's hard to get rid of it.

V takýchto chvíľach mi neostáva nič iné, iba sadnúť si na moju podložku, dýchať, meditovať a pomaly precvičovať mnohé asány. Popri tom si zapnúť hudbu a každý pohyb precítiť v rytme.
In these moments, nothing else is left to me, just sitting on my mat, breathing, meditating, and slowly practicing many asanas. Along with that, turn on the music and feel every beat in the rhythm.

Nedávno ubehol rok od kedy som prvýkrát skúsila jógu. Za ten rok sa u mňa zmenilo mnoho. Pomohlo mi to pri rôznych pádoch, trápeniach ale tiež pri relaxe, ktorý si zaslúži každý z nás.
Recently the year since I first practiced yoga. There was a lot of change in me that year. It has helped me in various falls, troubles, but also in the relaxation that each of us deserves.

Dnes viem, že svoje ciele, ktoré som chcela dosiahnuť v jóge má prekvapili a myslím, že prevýšili moje očakávanie. Cieľ vedieť stojku, alebo sa tomu aspoň priblížiť som dosiahla za rok. Tento cieľ bol pre mna najväčšou výzvou a myslela som, že to potrvá minimálne 2roky. Určite sú mnohé typy a obmeny v tejto pozícii dolu hlavou, ale pocit, že zvládam aspoň jednu má posúva ďalej.
Today I know that my goals, which I wanted to achieve in yoga, have surprised me. I think they have exceeded my expectation. A goal to know the stand, or at least get closer to it in a year. This goal was the biggest challenge for me, and I thought it would take at least 2 years. Certainly, there are many types and shifts in this position down the head, but the feeling that I manage at least one has moved further.

Podobne to bolo aj s pozíciami ako Camel pose alebo forward fold. Keď mi lekári tvrdili, že pri mojich problémoch s chrbticou Nieje možné sa zohnúť dopredu, mať ruky na zemi a hlavu pri kolenách, dosť má to zamrzelo. Predstava o tom, že cely život budem musieť trpieť tieto slová mi nedala a tak som to skúšala. Najprv s zohnutými kolenami, dnes už s vystretými nohami.
Similarly, it was with positions like Camel pose or forward fold. When doctors told me that my problems with the spine  isn't possible to bend forward.  Hold my hands on the ground and my head at my knees, I was surprised enough. The idea that I will not have to suffer all these words has not given me that and so I tried it. First with bent knees, now with legs off.

Občas si ľudia myslia, že ak nebudete robiť dokopy nič, tak si neublížite. Verte či nie, Nieje nič lepšie ako prekonať svoje výzvy a ukázať ľuďom, že sa to dá.
Sometimes people think that if you do nothing, don't hurt yourself. Believe it or not, It's nothing better than to overcome your challenges and show people it's possible.


Dnes už viem, koľko vecí som dokázala a predtým boli nedosiahnuteľné. Viem, že má zmysel si dávať nové výzvy a každý cieľ dokumentovať. Tak najlepšie uvidíte aký veľký pokrok robíte.
Today I know how many things I have managed and previously unachievable. I know that it makes sense to give new challenges and document each goal. So you can see how much progress you make.

Ak chcete začať s jógou:
1.Neskúšajte hneď najťažšie pozície
2.Výsledky neprídu z dňa na deň
3. Príďte aj na duchovnú stránku jógy
4.Precvičujte aj každý deň, ale vždy len vtedy, keď sa na to cítite
5.Myslite na to, že všetkého veľa škodí
6.Pite veľa vody
7.Rovnováhu pri asánach dosiahnete iba vtedy, ak je vaše telo a myseľ v rovnováhe
8.Precvičujte stále s radosťou

If you start yoga practise:
1.Don't try the hardest positions immediately
2.The results will not come from day to day
3.Come to the spiritual side of yoga
4.Practice every day, but always only when you feel it
5.Keep in mind that anything much damage
6.Drink more  water
7.You will only achieve a balance in asanas if your body and mind are in balance
8.Practice still with joy

Aj u mňa boli krízy, choroby a týždne bez jogy, no stále som sa k nej vrátila. Chýbala mi ta rovnováha a pokoj, ktorý mi ponúkla. Je dôležité vydržať a robiť to s radosťou.
Even with me, there were crises, illnesses and yoga-free weeks, but I still came back to it. I missed the balance and peace offered by yoga. It is important to endure and do it with joy.

Pretože každý deň stojí za to.
Because every day is beautiful.

You May Also Like

0 komentárov